גוגל לעסק שלי היא פלטפורמת רישום ופרסום לעסקים מבית גוגל. גוגל מציעה לבעלי עסקים אפשרות לרשום את העסק באינדקס עסקים עם המון אינפורמציה הזמינה לגולשים בלחיצת כפתור. הפרופיל העסקי מופיע כחלק מתוצאות החיפוש של גוגל ומופיע לא רק בחיפוש ישיר של שם העסק אלא גם כשגולשים מחפשים מוצרים/שירותים דומים כך שלמעשה, מדובר בפרסומת קטנה לעסק שלכם. האם כדאי להשקיע בפתיחת פרופיל בגוגל לעסק שלי? מה בכלל גולשים רואים בו ולמה חשוב לשים לב ברישום העסק?
למה להשתמש ב- Google My Business?
התשובה היא למה בעצם לא? גוגל נותנת לעסקים אפשרות לפרסם את עצמם בחינם, עם השקעה של מעט מאוד זמן ומשאבים (לפתוח כרטיס היא פעולה פשוטה) בפלטפורמה שנתפשת כאמינה על ידי גולשים. ככל שנשקיע יותר בפרופיל, כך הוא יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש ויעזור ליצור נוכחות אינטרנטית לעסק.
מה כולל הרישום? מה הגולש רואה?
כשהגולש מחפש את העסק שלכם בגוגל עסקים הוא רואה לא מעט פרטים חשובים, למשל:
- שם העסק
- הכתובת המדויקת כולל מיקום במפה של גוגל.
- שעות פתיחה כולל עדכון בחגים ובימים ללא פעילות
- פרטי התקשרות: טלפון, מייל וכד'
- כתובת אתר הבית
בנוסף לפרטים הבסיסיים, הגולשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות דרך הפלטפורמה של גוגל לעסק שלי, לפרסם חוות דעת וביקורות וכמובן לראות מה גולשים אחרים כתבו. כמו כן, ניתן (ומומלץ מאוד) לפרסם מבצעים, תמונות ועוד. למעשה, הגולש מקבל אינפורמציה מלאה, עדכנית (חשוב מאוד לשמור על פרופיל מעודכן) ורלוונטית לחיפוש שלו.
האם עסק בלי מיקום פיזי יכול להירשם לשירות?
כן, בהחלט. עסקים שאין להם מיקום פיסי כמו למשל פרילנסר שעובד ממספר מקומות שונים ופוגש לקוחות בבתי קפה או במשרדים שלהם עדיין יכול לפתוח חשבון. בזמן הרישום, השירות יבקש מכם לבחור מיקום, ניתן לבחור למשל את הבית הפרטי (למרות שבפועל העבודה לא נעשית משם). ייתכן שגוגל יבקשו פרטים נוספים במידה והם לא משוכנעים שאכן יש עסק שמתנהל במיקום שבחרתם. במקרה כזה, תתבקשו למשל לשלוח תמונה של חזית הבית, רצוי עם שלט או פרט מזהה כלשהו עבור העסק. במידה וגוגל יגיעו למסקנה שאין מיקום ספציפי הפרופיל העסקי יוצג כשייך למספר אזורים או ללא אזור פעילות מוגדר. האם מדובר בבעיה? עבור עסקים ללא אזור פעילות מוגדר, בהחלט לא. הפרופיל העסקי בגוגל ישקף את המציאות – מדובר בעסק הפועל במספר אזורים ללא מיקום פיסי ספציפי.
למה חשוב לשים לב כשפותחים ומעדכנים פרופיל ב-Google My Business?
הדבר החשוב ביותר הוא כמובן דיוק בכל הפרטים שאנחנו מכניסים לתוך הפרופיל. פרטים כמו שם העסק, כתובת ופרטי התקשרות מדויקים וללא שגיאות, שעות פעילות נכונות ועוד. מעבר לכך, חשוב לשמור על הכלל של "קצר וקולע". גולש שמחפש מוצר או שירות בגוגל לא יחפש לקרוא טקסטים ארוכים בשלב זה, הוא רוצה פתרון מהיר וקל וקרוב למיקום שלו. אי אפשר להפריז בחשיבות העדכון השוטף – במיוחד בשעות פעילות. אם יש לכם שינוי כלשהו, עדכנו אותו מיד.
פרט נוסף וחשוב מאוד הוא המיקום הנכון של העסק ב- Google Maps. אחד היתרונות של גוגל לעסק שלי הוא העובדה שגולש יכול לגשת להוראות הגעה למקום בקלות ובמהירות דרך מפות גוגל. אם המיקום של העסק לא לחלוטין ברור, אם הוא מופיע באזור לא מדויק או אם קשה להבין מן המפה בדיוק איך להגיע גולשים עלולים להתייאש עוד לפני שהם יצאו לדרך.
כמו כן, מומלץ ביותר לשלב תמונות של העסק, שלכם, של המוצרים, סרטון תדמית קצר ועוד. גולשים אוהבים לראות תמונות, במיוחד כאלו שמשקפות בדיוק מה העסק עושה. דוגמא מצוינת לכלך היא עסק בתחום האוכל ללא תמונות של המוצרים עצמם מול עסק שמפרסם תמונות מעוררות תאבון. כמובן שהנטייה הטבעית היא להעדיף את מה שאנחנו יכולים לראות ומרבית הגולשים יבחרו לגשת למקום שפרסם תמונות של האוכל שהוא מציע.
טיפ חשוב הוא לצלם את הכניסה לעסק שלכם כדי להקל על גולשים למצוא אותו.
המלצות וחוות דעת של לקוחות – איך לעשות את זה נכון?
במסגרת גוגל לעסק שלי גולשים יכולים לפרסם חוות דעת. כל בעל עסק יודע שחוות דעת חיוביות הן דרך נהדרת ליצור תדמית חיובית לעסק, אך מה קורה אם גולשים מפרסמים חוות דעת שלילית? כמובן שיש להתייחס לכל חוות דעת ולהציע ללקוח פתרון. התחמקות מביקורות שליליות לא תורמת ליצור תדמית של עסק עם תודעת שירות גבוהה. אם אתם יודעים שהשירות שלכם מצוין, בקשו מלקוחות מרוצים לכתוב לכם חוות דעת חיובית קצרה ולפרסם אותה. ככל שיהיו לכם יותר חוות דעת כך העסק שלכם יופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש כלך ששווה בהחלט להשקיע בנושא.
כדי להקל על הלקוחות שלחו להם לינק לדף בו הם יכולים לפרסם את חוות הדעת שלהם. הלינק מופיע בחשבון שלכם וניתן להעתקה בקלות.
האם רישום לגוגל לעסק שלי מספיק לקידום שלו בגוגל? מה עוד מומלץ לעשות?
רישום לגוגל לעסק שלי לא יספיק כדי לקדם אתר עסקי, חשוב לשלב מאמצי קידום ושיווק נוספים כשהראשון הוא השקעה באתר מודרני, נוח לגולש ומותאם לקידום. קידום האתר בגוגל תוך שילוב של פרסום בגוגל אדס, בפייסבוק וביוטיוב עם מאמצי קידום אורגני לאתר הבית. לא בטוחים איפה להתחיל ומה נכון עבור העסק שלכם? ההמלצה שלנו היא לפנות למומחים כמובן. חברת קידום אתרים שיכולה לעזור לכם לנווט בנבכי השיווק והקידום האינטרנטי.