אודות מיכאל ציר

מומחה ויועץ לקידום אתרים

מהו מומחה? מומחה הוא אדם אשר קנה ידע רב בתחום ספציפי, הנותן לו יכולת הסקת מסקנות ופתרון בעיות מורכבות בתחום התמחותו. (ויקיפדיה)

אז התחום הספציפי בו אני מומחה הוא SEO.

נעים להכיר, מיכאל ציר, כבר 15 שנים חי ונושם שיווק דיגיטלי.

התחלתי את דרכי בעולם השיווק הדיגיטלי בשנת 2002 כאשר פתחתי את העסק הראשון שלי למכירת חולצות TSHIRT בהדפסה אישית, בזמנו, פרסום של 49 שח בחודש באינדקס הדיגיטלי של דפי זהב הספיק מאוד לקיים עסק שלם 😊

ב-2005 הצטרפתי לחברת פרסום באינטרנט ותפקדתי במספר תפקידי מפתח בחברה עד שהחלטתי לקחת את כל הניסיון שלי ולפתוח את WebManager ב- 2010

מאז אני עוסק גם בקידום אתרים ובעיקר בניהול פעילויות דיגיטליות בחברות לרבות SEO, PPC, סושיאל, מערכות פרסום, תוכן ועוד.

בשנים האחרונות לקחתי את תחום ה-SEO לידיים מתוך סקרנות ועניין (כל יום יש מה ללמוד) וקידמתי אותו לראש טבלת הפתרונות ב-WebManager כך שעיקר העבודה של הצוות כיום הינה סביב קידום אתרים בגוגל. יש לציין שאנחנו מוצלחים מאוד ויש לנו לקוחות שהולכים איתנו שנים רבות ומאוד מרוצים מהתוצאות שאנחנו מספקים להם.

שלושת הדברים החשובים ביותר כשלוקחים מומחה לקידום אתרים

יש לכם אתר עסקי? חושבים על אתר לעסק? שמעתם שצריך לקדם אותו בגוגל אחרת אין טעם להשקיע בו משאבים? שמעתם נכון. אתר עסקי שלא מקודם בגוגל לא יראה תנועה גדולה של גולשים, ישאר בתחתית תוצאות החיפוש ולא יכניס לעסק לקוחות חדשים. מה שאתר עסקי צריך הוא מומחה לקידום אתרים – אבל איך בוחרים מקדם לאתר שלנו? איך לזהות מומחה לקידום שיביא תוצאות?

נתחיל דווקא ממה צריך להיזהר

לקדם אתר בגוגל, במיוחד אתר חדש, לוקח זמן, מאמצים ומשאבים. מקדם אתרים שמבטיח לכם הרים וגבעות תוך זמן קצר ובמחירי רצפה צריך מיד להדליק נורה אדומה.

הבטיחו לכם מקום ראשון בתוצאות החיפוש? – אי אפשר להבטיח את המקום הראשון אף פעם. הדירוג בגוגל דינמי מאוד, משתנה מידי יום ממש וקשה לצפות מראש מה גוגל תעשה מחר. אפשר להבטיח שיפור, קידום ועמידה ביעדים אבל לא את המקום הראשון, אף פעם.

להופיע בדף הראשון תוך חודשיים? – לא סביר, במיוחד כשמדובר באתר חדש. קידום של אתר שלא אונדקס מעולם על ידי גוגל לדף התוצאות הראשון לוקח מינימום של 6 חודשים ואפילו שנה.

זינוק בתנועה לאתר אחרי שבוע? – אפשרי אם מדובר בקמפיין שיווקי ופרסומי ממוקד, פחות בקידום אתרים אורגני.

חצי מחיר? – כמו בכל תחום אחר, הזול עולה בסופו של דבר ביוקר. ישנם מקדמים שמשתמשים בשיטות עבודה מפוקפקות (וכמובן זולות יותר מקידום אמיתי ואיכותי) להשגת קפיצה מהירה בתוצאות החיפוש. הבעיה היא שבסופו של דבר גוגל עולה על התרמית והדירוג של האתר יצנח ואפילו עלול לרדת לחלוטין מתוצאות החיפוש. התוצאה – בזבוז משאבים כספיים וזמן.

אז איך בכל זאת לבחור מומחה לקידום אתרים?

איך אני, שלא מבין בתחום ה-SEO, יכול לשפוט מיהו מומחה מקצועי ומי לא? הבאנו לכם את שלושת הדברים החשובים ביותר כשלוקחים מומחה לקידום אתרים:

#1 – ניסיון, ניסיון ועוד קצת ניסיון

כמה ניסיון? כמה שיותר. כמובן שמקדם אתרים יכול להיות מקצועי, קפדן ויעיל מאוד גם אחרי שנתיים בתחום. אבל, מומחה לקידום אתרים עם שנים רבות של ניסיון היה שם כשגוגל ערכו שינויים גדולים באלגוריתם שלהם, כשיצאו הנחיות חדשות ששינו את תחום ה-SEO – הוא חווה את השינויים הללו, יודע איך להגיב מהר לכל שינוי שכזה בעתיד, איך לתקן מיד תקלות וטעויות, איך לנווט נכון בדרישות של גוגל ובעולם ה-SEO., יש לו מערך של שותפים ליצירת קישורים, הוא מכיר כל פסיק ונקודה בהנחיות של גוגל, הוא כבר עשה את כל "הניסויים" האפשריים ובשלב הזה כבר פיתח שיטות קידום יעילות ומוכחות.

#2 – אמינות ושיטות קידום איכותיות

כבר אמרנו ונגיד שוב, אל תתפתו להבטחות גדולות – אם זה נשמע טוב מידי מכדי להיות אמיתי כנראה שזה באמת המצב. מומחה לקידום אתרים יכול לומר לכם שהוא מעריך שתראו תוצאות תוך פרק זמן מסוים, הוא לעולם לא יבטיח למשל להזניק את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש תוך חודש. מקדמים אמינים יסבירו את הסיבות ללו"ז שהם מציעים, לאן המשאבים מופנים, יראו לכם לכם את כל מאמצי הקידום אם תרצו  – אין להם מה להסתיר, הם גאים בעבודה שלכם וישמחו אם תתעניינו במה בדיוק הם עושים ואיך הם עושים את זה.

#3 – חדשנות וכלים טכנולוגיים

תחום ה-SEO מאוד דינמי פשוט כי גוגל מאוד דינמי. לא סתם, מדובר במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם – גוגל סורק את האינטרנט מידי יום ומעדכן את תוצאות החיפוש שלו בלייב. בדיוק בגלל זה כולנו ניגשים לגוגל לחפש עסקים ושירותים, אנחנו יודעים שגוגל הכי מעודכן ויתן לנו את התוצאות הרלוונטיות ביותר. מומחה לקידום אתרים חייב גם הוא להיות מעודכן – בשיטות קידום חדשות, טכנולוגיות עדכניות בתחום האופטימיזציה, תוכנות ואתרים וותיקים בתחום, שינויים שגוגל מכניסה למנוע החיפוש ועוד. מומחה אמיתי לקידום חי את תחום ה-SEO , ההכשרה שלו לא הסתיימה כשהוא סיים את הקורס שהוא עשה לפני 10 שנים – הוא לוקח חלק פעיל בקהילת המקדמים, הוא מעודכן במה קורה בתחום לא רק בארץ אלא גם גלובלית, הוא ערוך לכל שינוי שגוגל עלולה לעשות.

img

אנסה לתקצר מהי עבודתו ואחריותו של מומחה בקידום אתרים -

  • לבחון מהם הביטויים המתאימים ביותר לאתר מקודם
  • לחקור אודות המתחרים הישירים והעקיפים
  • לנתח את בריאות האתר ברמת הקוד
  • לבחון את השרת בו האתר מאוחסן
  • לנתח את איכות התוכן בדפי האתר ולאבחן האם התוכן תואם באיכותו ובמהותו לביטויי המפתח המקודמים
  • לבחון את המבנה ההיררכי באתר
  • להציע תכנית הפצת תכנים ברשת ובניית מערך בק לינקים
  • לכתוב תכנית עבודה (או להוציא בעצמו לפועל) לאופטימיזצית האתר והתאמתו למנוע החיפוש, הן ברמת הקוד והמבנה והן ברמת התוכן
  • ניטור הקידום בממדי זמן שונים ומעקב אחר תוצאות
  • לעבוד מול המערך התומך באתר, תוכן, קוד, שיווק ועוד
  • להבין את התמונה המלאה של השיווק הדיגיטלי והפיזי של העסק
  • לשלוט באופן מלא בכלים של גוגל

ההצלחה שלך היא זכות הקיום שלי!

מה שרואים מכאן לא רואים משם

נשמח להציג לך זוית חדשה ומעניינת, כזו שגם אם לא יעשה בה שימוש, היא תעשיר אותך באופן מפתיע.
animationanimation

לשיחת ייעוץ מקצועית