קידום אורגני

ישבתי וכתבתי את מה שאני חושב שהכי נכון לדעת על קידום אתרים בגוגל. סוג של מדריך? אתם תחליטו...

יש לי נטייה לפשט דברים ולהעביר את המסר בצורה נגישה לכולם, לאלו שמכירים את הנושא ולאלו שרק עכשיו מתחילים. אני מציג לפניכם 9 תשובות לשאלות שלרוב שואלים אותי בפגישות. ובקיצור, זהו סוג של מדריך… ולאחר הקריאה יהיה לך הרבה יותר מובן מה זה קידום אתרים. נתחיל…

img

9 שאלות ותשובות להבנת SEO

שאלה ראשונה: מה השורה התחתונה?

במידה ומחפשים ביטויים בהקשר מלא למוצר שלך, עליך להיות שם בזירה עם כל המתחרים. בלי להסס.

2. למה גוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש השולט בארץ ובכל העולם. בעולם הנתונים מראים שיש לו 92% מכלל החיפושים ובישראל 98% מכלל החיפושים, שזה אומר שליטה מלאה של גוגל. (הנתונים לפי אתר gs.statcounter.com) ד"א לכרום יש שליטה של 74% מהדפדפנים בארץ וגם את הנתון הזה צריך לקחת בחשבון כשמקדמים אתר בגוגל.

3. אין מנועי חיפוש נוספים?

בהתאם לאחוזים שציינתי, נשאר לבינג משהו כמו 1% וליאהו 0.5% מהחיפושים – מה שזה אומר שלא כדאי להשקיע מאמצי קידום אורגני במנועים אלו. מנוע חיפוש חדש שתופס תאוצה בעולם, אך עדיין לא בארץ הוא DuckDuckGo שמאפשר למחפשים לשמור על הפרטיות שלהם ולקבל תוצאות אובייקטיביות לחיפוש שלהם.

4. מה מחפשים בגוגל?

החיפושים רבים ומגוונים, ניתן לראות טרנדים וביטויים לפי קטגוריות שגוגל מציגים כאן https://trends.google.co.il/trends/yis/2018/IL/ אבל לדעתי עיקר החיפושים הרלוונטיים לעסקים נעים סביב מציאת פתרונות. נקודה. הלקוחות שלנו מופיעים בביטויים שאנשים מחפשים בכדי למצוא מענה לצורך שלהם, אם זה מוצר, נותן שירות, מידע רפואי וכו', החיבור הטבעי נוצר מיד כשהגולש מקבל תשובה, ערך מוסף וידע המתאימים לו במדויק לצורך שלו.

5. אז מה זה קידום אתרים?

(seo: search engine optimization) קידום אתרים זה מודל עסקי שגוגל המציאו ובו ניתנת במה לכל מי שמספק גישה לרובוט של גוגל לאנדקס את האתר שלו. יש אתרים המאונדקסים גבוה בתוצאות ויש כאלו שלא, יש אתרים שבוחרים חברה לקידום האתר בגוגל ויש כאלו שלא. (מה שכן, ככל שעובר הזמן הזירה מצטמצמת והתחרות גדלה). אותם אתרים המאונדקסים בתוצאות החיפוש מעוניינים להופיע בתוצאות הגבוהות ביותר כי הרי ברור לכולם שרוב ההקלקות "הולכות" לשלושת המקומות הראשונים בתוצאות, ולכן הם משקיעים משאבי קידום אורגני באתר שלהם – שזה אומר לספק לרובוט של גוגל את התשובות הטובות ביותר לכל השאלות שלו, ולרובוט של גוגל טוענים שיש בסביבות 200 שאלות. אז בפועל מקדם האתר פועל על בסיס פרמטרים רבים עליהם הוא מעוניין לעשות אופטימיזציה לטובת הרובוט של גוגל ובשאיפה לקבל ציון גבוה משל מתחריו.

6. מה עושים בפועל בקידום?

אז כפי שציינתי בפסקה הקודמת, קידום אורגני מתבסס על מתודולוגיית עבודה, די מורכבת לדעתי, שבה עושים שימוש בכלים טכנולוגיים ובניהול תוכן על מנת לאנדקס את האתר גבוה בתוצאות החיפוש ולקבל טראפיק אורגני (שלא בתשלום) לאתר, ובכך להציע למחפשים את הפתרון התואם. בפועל הקידום מתחלק לשניים, פעולות שעושים בתוך האתר ופעולות שעושים מחוץ לאתר.

— און סייט (בתוך האתר) – אז מה גוגל מחפש בתוך האתר שלכם? או אפילו ניתן להגיד מה הוא מחפש בתוך הדף שלכם? מהניסיון המקצועי שלי, אנחנו מקדמים דפים מתוך אתרים ולא אתרים שלמים, כך שניתן להגיד שעבודת האון סייט הינה עבודה אינטנסיבית על כל אחד מדפי האתר או רק חלק מהם. לענייננו, עבודת האון סייט מורכבת מהפעולות הבאות:

// אורך הטקסט בדף המקודם, או כמות המילים בהם משתמשים לטובת ההסבר על המוצר שלכם.

// אזכור לביטוי המקודם בתוך הטקסט

// שאלות לתשובות. המידע בדף צריך להיות מעניין, מקצועי, סמכותי, לימודי ותורם משמעותית לקורא

// אם יש וידאו בדף זה מעולה, אם הוא ביוטיוב זה עוד יותר טוב 😊

// המלצות מקוריות

// תמונות

// קוד נקי לדפי האתר

// מהירות טעינת הדף

// הוספת גוגל AMP בכדי שהגישה במובייל תהיה טובה יותר למבקרים

// ועבודת מחקר על המתחרים

— אוף סייט (מחוץ לאתר) – בשורה התחתונה מדובר בבניית קישורים מפנים לאתר. אבל זה בכלל לא פשוט ויש בעבודה זו הרבה פרמטרים שצריך להתחשב בהם:

// מספר הדומיינים המפנים לאתר. אם לדוגמא יש לכם קישור בפוטר של אתר כל שהו, אז מספר הקישורים הינו כמספר הדפים של האתר אבל בפרמטר הזה מתחשבים רק בדומיין עצמו ולא בכמות הקישורים היוצאים

// סך כל הקישורים המפנים לדפי האתר, ישנם קישורים שמפנים לדף הבית וישנם קישורים שמפנים לדף מסויים. לשניהם ישנה חשיבות באינדוקס.

// איכות הדומיינים המפנים לאתר. ישנה חשיבות לאיכותם של קישורים המתבססים על הציון של הדומיין המפנה, לדוגמא קישור שמגיע מאתר מעריב איכותי יותר מקישור שמגיע באתר לא מוכר וללא טראפיק. מוזמנים לבדוק מי מפנה לאתר שלכם בכלי הזה https://ahrefs.com/backlink-checker

// התוכן שמוצג בדף שממנו יוצא הקישור – עדיף שיהיה רלוונטי ואיכותי לביטוי המקודם

// המילים עליהם "יושב" הקישור

// מספר ה-IP שמפנים לאתר

// ופרמטר חשוב נוסף, האם הקישורים הם dofollow

// פעילות ברשתות חברתיות

// פעילות וידאו באתרים כמו יוטיוב, וימאו ועוד

// פעילות הפצת תמונות באתרי שיתוף תמונות

// רישום באינדקסים רישום בגוגל my business ומפות

7. מהם הפרמטרים העיקריים לקידום?

אז מתוך כל הפרמטרים שמוגדרים בגוגל (ואת חלקם הזכרתי למעלה), לדעתי אלו הם החשובים ביותר (לא מסודרים באופן חשיבות) והם אלו אשר יקבעו את הדירוג של דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש:

// הטייטל של הדף (ופה גם חשובה היצירתיות)

// הדיסקריפשן

// H1

// מספר המילים בתוכן הדף

// מספר הלינקים היוצאים מתוך התוכן והאנקור שלהם

// מספר הגולשים המבקרים בדף כמות הזמן ששוהים בתוך הדף

// כמות הדפים בכל ביקור

// באונס רייט

// מספר הדומיינים המפנים לדף

// מספר הקישורים (back links) המפנים לדף (ויש חשיבות לציון איכות)

// מספר הIP המפנים לדף

// בטיחות האתר (HTTPS)

// ציון מהירות עליית הדף (תוכלו לבדוק כאן את שלכם)

// ציון בריאות ומבנה האתר

8. מהי אופטימיזציה?

פירוש המילה אופטימיזציה מגיע מהביטוי אופטימום – המצב הטוב ביותר, בתנאים המתאימים ביותר. ז"א לבצע פעולת שיפור על מנת להגיע למצב הטוב ביותר בתנאים של גוגל. בפועל מדובר על עבודה אינטנסיבית וקבועה על כל אחד מהפרמטרים המוזכרים כאן למעלה והיא בעצם עבודת הקידום האורגני.

9. מה עושים ביום יום?

אנסח בקצרה כי בדובר בדברים שכבר הוזכרו בדף, בודקים את ציון בריאות ומהירות האתר, בודקים שכל הקישורים אכן "חיים", עושים עבודות מחקר על מתחרים, עושים פעולות און ואוף סייט ומתרגשים מכל שינוי לטובה במיקומים 😊

שאלת בונוס – איך מודדים הצלחה?

בשורה התחתונה, אם יש מבקרים באתר והעסק מקבל פניות בריאות ומוצלחות מהאתר, מבחינתי זו הצלחה. כמובן שניתן לפרק את כל זה לגורמים ולדבר על:

// מיקום הדף בתוצאות החיפוש – הכי חשוב

// כמות מבקרים בדפי האתר המקודמים

// זמן שהייה

// ציון איכות הדומיין לאורך זמן הקידום

// באונס רייט

// וכמות פניות רלוונטיות שהם מאוד מאוד חשובות לדיווח ולבקרה והן בעצם הכלי העיקרי למדידה. זו השורה התחתונה

הגבעות שכבשנו

עבור הלקוחות שלנו, והם לא רוצים לזוז משם 🙂
הגדלת חזה - הקטנה חזה - הרמת חזה - ועוד בתחום האסתטיקה
כולם בחמשת המקומות הראשונים
אלפי חיפושים בתחרות מהקשה ביותר בארץ
די ג'יי - מוזיקה לאירועים - להקה לחתונה - די ג'יי לחתונה - להקה לאירועים - ועוד
יישור שיניים שקוף - אורתודנט - גשר פנימי - ועוד בתחום
מאות חיפושים במיקום 1-5
יש האומרים שלא קל לקדם באזור הזה...
השכרת אוהלים - מכירת אוהלים - ציוד לאירועים - ועוד בתחום
קידום אתר חדשות מהמובילים בישראל בשפה הרוסית
דיסנילנד - יורודיסני - דיסנילנד אורלנדו - דיסני וורלד - דיסנילנד פריז - יוניברסל סטודיוס - ועוד בתחום
הופעות בארץ - כרטיסים להופעות - מועדון הגריי - "שם זמר" הופעות - ועוד מאות ביטויים קשורים
מומחה חניכיים - פריודונט - רופא חניכיים - פריודונט מומלץ
animationanimation

מה שרואים מכאן לא רואים משם

נשמח להציג לך זוית חדשה ומעניינת, כזו שגם אם לא יעשה בה שימוש, היא תעשיר אותך באופן מפתיע!
animationanimation

לשיחת ייעוץ מקצועית