בעלי עסקים, במיוחד קטנים ובינוניים מוצאים את עצמם לא פעם נלחמים על כל לקוח, מול מתחרים באותו סדר גודל ובטח ובטח מול מתחרים גדולים יותר. בעבר, ככל שתקציב השיווק והפרסום היה גדול יותר כך ההצלחה הייתה גדולה יותר. אך כיום, האינטרנט ובמיוחד גוגל שינה את המצב כך שגם עסק קטן עם תקציב שיווקי צנוע יכול להתחרות ולעמוד באותה שורה עם מתחריו. הדרך הטובה ביותר לממש את הפונציאל של האינטרנט ככלי שיווקי היא בניית אתר וקידום שלו בגוגל. מי צריך אתר? למה דווקא גוגל? מה היתרונות של בניית אתר וקידום בגוגל והאם ההשקעה באמת משתלמת?
מי צריך אתר?
התשובה הפשוטה לשאלה הזו היא – כל מי שרוצה שגולשים ימצאו אותו. עבור בעלי עסקים, במיוחד קטנים ובינוניים פרסום העסק וקידום שלו הם אתגר גדול. בעולם בו התחרות רק הולכת וגוברת, הן מהארץ והן מחו"ל האתגר הראשוני של כל עסק הוא קודם כל לגרום ללקוחות פוטנציאליים לשים לב אליו, לדעת שהוא קיים. כמובן שהאופציה של פרסום מסורתי פתוחה בפני כל עסק – הרי טלוויזיה, רדיו ושלטי חוצות הן דרך מצוינת לפרסם כל מוצר או שירות. אך האמת היא שעבור מרבית העסקים, התקציב לא מאפשר רכישת שטחי פרסום וזמן מסך ממילא כך שהאופציה הזו אמנם קיימת, אך היא לא רלוונטית עבורם.
מעבר לכך, גם עסקים גדולים וחברות ענק מקימים אתרי אינטרנט למרות שהם מפרסמים בערוצים מסורתיים. הסיבה לכך היא שכיום רוב הצרכנים ניגשים לאינטרנט קודם בחיפוש אחר מוצרים ושירותים. המרחב הווירטואלי הפך להיות המקום הנגיש והקל ביותר לחיפוש כל מוצר או שירות. האינטרנט הוא המקום בו צרכנים נמצאים ולכן שם צריכים להיות גם בעלי העסקים.
למה לקדם אתר בגוגל?
נתחיל עם למה דווקא גוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם בהפרש משמעותי מאוד. בפשטות, רובנו מחפשים בגוגל. השקעה בקידום אתר בגוגל היא משוואה פשוטה של עלות מול תועלת. לאומת מנועי חיפוש אחרים, אין כאן שאלה בכלל וגוגל מנצח ובגדול.
נמשיך עם למה לקדם אתר בגוגל. בניית אתר שייצג את העסק, יתרום לגיוס לקוחות, שימור לקוחות קיימים ו/או מכירה ישירה חיוני עבור כל עסק בכל סדר גודל. אך בניית האתר היא לא המשימה האחרונה. האינטרנט הרי גדוש באתרים מכל סוג כולל כמובן אתרים של המתחרים. על פניו, אתר איכותי ימשוך אליו גולשים באופן טבעי אך המציאות מורכבת יותר. כשאנחנו מחפשים שירות כלשהו אנחנו נקבל תוצאות חיפוש הן ממומנות (פרסומות לכל דבר ועניין) והן אורגניות – תוצאות חיפוש שגוגל בוחר באופן "טבעי". לגוגל אלגוריתם מורכב מאוד שמדרג אתרים. המשמעות של קידום אתר היא פשוט לתת לגוגל את הפרמטרים המדויקים ביותר שתואמים לאלגוריתם שלו וכך לגרום לו לדרג את האתר במיקום גבוה יותר לביטוי מסוים. היתרון הראשון עבור העסק לו שייך האתר הוא נראות – ככל שהאתר מדורג במיקום גבוה יותר כך יותר גולשים נחשפים אליו. ככל שיותר גולשים נחשפים אליו כך עולה הסיכוי שיפנו לעסק ויבצעו רכישה.
מה היתרונות של אתר מקודם בגוגל?
לאתר מקודם בגוגל יתרונות משמעותיים לאומת אתרים שאינם מקודמים. דבר ראשון, אתר שלא מושקעים בו מאמצי קידום עשוי להיות בזבוז של זמן וכסף פשוט בגלל שסביר להניח שהוא לא יגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש (כי המתחרים שלו כן משקיעים בקידום וגוגל יעדיף את האתר שלהם). לכן, קידום בגוגל הוא המשך טבעי של בניית אתר עסקי. מכאן שהיתרון הראשון של אתר מקודם בגוגל הוא האפשרות להיות ראשון בקטגוריה שלו – להיות העסק שגולשים רואים קודם לפני המתחרים. יתרונות נוספים של קידום אתר בגוגל כוללים:
- תנועה איכותית לאתר – קידום מבטיח שמי שמגיע לאתר לא נתקל בו במקרה אלא כי הוא חיפש ביטוי ספציפי.
- לידים איכותיים – אתרים מקודמים אורגנית מקבלים לידים איכותיים בגלל שהתוצאות האורגניות נתפשות כטבעיות ולא כפרסומת.
- יצירת תדמית אמינה – גולשים תופשים עסקים שנמצאים במיקום גבוה בתוצאת החיפוש של גוגל כאמינים, התפישה היא שאם אתר מופיע גבוה בתוצאות החיפוש כנראה שהוא איכותי והמוצר/שירות שהוא מציע איכותי גם כן.
- יחס המרה – על פי נתונים, יחס ההמרה של לקוחות המגיעים מתוצאות חיפוש אורגניות הוא הגבוה ביותר יחסית לכל שיטת שיווק אחרת.
מה לגבי קידום ממומן?
כשאנו אומרים קידום ממומן הכוונה היא לפרסום שנרכש מגוגל. לגוגל פלטפורמה אדירה של אפשרויות פרסום החל ממודעות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש ועד לפרסומות באתרים שמאפשרים זאת. עבור מרבית העסקים, קידום ממומן צריך להיות תוספת לקידום אתרים אורגני, נדבך נוסף במערך השיווק הכללי של העסק. קידום ממומן לבדו בדרך כלל לא יספק את התוצאות הטובות ביותר ולא את תנועת הגולשים הערה והאיכותית שהיא המטרה של השקעה בקידום אתרים. מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון ידע כיצד לנתב את תקציב הקידום של העסק כדי לספק תוצאות מקסימליות מכל אפיק שיווקי כולל קידום ממומן.
קידום אתר בגוגל – האם העלות אכן שווה את התועלת?
התשובה לשאלה זו היא כן, בהחלט – אם הקידום נעשה נכון. כשמדובר על קידום אתרים איכותי, מחושב, מקצועי ורלוונטי אין ספק שבעל העסק יראה שינוי בתנועת הגולשים לאתר. העלות של הקמת וקידום אתר בגוגל אינה גבוהה כמו פעם. ניתן לבנות אתר מקצועי ומדויק מאוד ולקדם אותו באופן רציף בסכום שכמעט כל בעל עסק יכול להרשות לעצמו להוציא כחלק מתקציב השיווק שלו.