מקדם אתרים מפתח, מבצע ומתכנן טכניקות אופטימיזציה ברקע ובתוך האתרים על מנת לקדם את הדירוג וההופעה שלהם בתוצאות מנועי החיפוש. מומחים בקידום אתרים ישתפו פעולה יחד עם בעל העסק והאתר ויסייעו לו בגיבוש אסטרטגיה עסקית שתוביל לקידום האתר, הגדלת כמות הכניסות והלקוחות וחשיפה גדולה יותר של מותג העסק ללקוחות פוטנציאליים.
מיהו מקדם אתרים?
מקדם אתרים יוצר ומיישם אסטרטגיית אופטימיזציה באתר ובדפים שמקושרים אליו על מנת להגיע לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש וליצור חשיפה מוגברת של האתר ללקוחות פוטנציאליים. מקדם אתרים יודע לבדוק את האתר ולבחון את אסטרטגיית קידום האתרים הקיימת, מאפשר יצירת תוכן שעשיר במילות מפתח רלוונטיות, מבצע אופטימיזציה של רכיבים טכניים שונים כמו קוד האתר והמהירות שבה הדפים באתר עולים ומשתמש בנתונים המתקבלים על מנת להעריך ולשפר את תהליך קידום האתר.
הגדלת כמות הכניסות לאתר ומספר הלקוחות
אחת הסיבות לבנות אתר ולקדם אותו היא להרחיב את קהל הלקוחות ולהבדיל את העסק משאר המתחרים. פרסום העסק באמצעות אתר שעליו מיושמות טכניקות קידום אתרים שונות יוביל למשיכה גדולה יותר של צרכנים והגדלת מחזור העסקאות של העסק. קידום אתרים הוא אחד מהדרכים היעילים והחסכוניים ביותר לשווק את העסק והוא מבוצע תוך התמקדות רק בקהל לקוחות פוטנציאלי. מומחה לקידום אתרים ישפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש כאשר המטרה היא למשוך את תשומת הלב של משתמשים שנכנסים לאתר, להגדיל את התנועה באתר ולהפוך את אותם משתמשים ללקוחות.
שדרוג האתר והפיכתו לאמין וידידותי למשתמש
מקדם אתרים מסייע לבעלי עסקים קטנים וגדולים לפתח אתר שיפעל בצורה מהירה ופשוטה יותר ויהפוך אותו לידידותי למשתמש. מקדמי אתרים יודעים כיצד לעצב את האתר ולהפוך אותו למפתה עבור מבקרים מזדמנים באתר כך שיגרום להם להישאר זמן רב יותר באתר. מקדם אתרים יגרום לירידה בשיעור היציאה מדף הכניסה ויגדיל את תנועת המשתמשים באתר. תפקידו של מקדם האתרים הוא גם לדאוג לספק לגולשים תוכן איכותי ואמין. האופן שבו האינטרנט עובד כיום שינה מהותית את תהליך המכירה עבור עסקים ולצרכנים כיום יש אפשרות לקבל יותר מידע על האפשרויות העומדות בפניהם עוד לפני שהם מדברים עם נציג מכירות. תהליך האופטימיזציה של אתר בשילוב של יצירת תוכן אינפורמטיבי, שיווקי ובעל ערך מאפשר יצירת יחסי אמון בין בעל העסק לבין הלקוחות הפוטנציאליים עוד בשלבים המוקדמים של העסקה. גולשים מוצאים את האתר בתוצאות החיפוש באמצעות איתור מידע שרלוונטי עבור תחום העסק המדובר ולאחר שהם מקבלים את המידע יכולים לבחור האם לחזור אל האתר על מנת לקבל מידע נוסף וככל שיקבלו יותר מידע אמין כך גדל הסיכוי שלבסוף יחליטו לבצע את הרכישה של המוצר או השירות.
בנייה וחשיפה טובה יותר של מותג העסק
מקדם אתרים יכול לסייע בבנייה של מותג העסק. מיתוג נחשב לשיטת שיווק עסק מסורתית יותר אך מדובר בהליך שמאוד דומה לקידום אתרים. תהליך בניית המותג מצריכה מבעל העסק וממקדם האתרים להתייחס למוצר שאותו מספקים אך גם לחוות הדעת של הסביבה על אותו מוצר. המטרה בתהליך אופטימיזציה של אתר היא ליצור תוכן שיתאים לצרכים ולתחומים שמעניינים את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ואז למצוא את הדרך הנכונה ליצור קישורים לתוכן הרלוונטי מאתרים אחרים. אסטרטגיית קידום האתרים באמצעות החיבור שיוצרים מצריך בחירה במילות מפתח נכונות ויצירת תוכן שיעזור בקידום וחשיפה של מותג העסק. הנוכחות המקוונת יכולה לשקף את המיתוג האידיאלי לעסק ומבססת היטב את הקשר עם קהל היעד של העסק. דירוג גבוה במנועי החיפוש מאפשר חשיפה מוגברת למותג העסק וככל שהאתר יופיע גבוה יותר בתוצאות במנועי החיפוש הגדולים, כך גם גדל הסיכוי שגולשים רבים ייכנסו לאתר ויבחרו במוצר או בשירות שהעסק מציע ללקוחות. בעלי עסק קטן שרוצים למתג את העסק חייבים לעבוד עם מקדם אתרים על מנת לנסות ולהעלות את הדירוג שלהם במנועי החיפוש (כאשר המקומות הראשונים לרוב נתפסים על ידי החברות הגדולות) על מנת לקבל תוצאות מובילות עבור מילות המפתח שהם מקשרים אל מותג העסק. תוצאות במנועי החיפוש הם כלי מפתח ביצירה ושמירה על התפתחות העסק.
התמקדות בקהל היעד
מקדם אתרים יוצר נגישות לאתר עבור קהל היעד של העסק בזמן שהם מחפשים מידע באופן פעיל. השימוש במנועי החיפוש על ידי צרכנים על מנת לאתר מידע על מוצרים ושירותים שונים הוא כה נפוץ ומדובר בהזדמנות לשווק את העסק יחסית בקלות. מרבית הצרכנים שמעוניינים במוצר או שירות יפנו ראשית אל מנועי החיפוש על מנת לקבל מידע על העסק, מוצר או שירות חדש וחלק גדול מהם אף יגיע לבסוף אל שלב הרכישה. אם בעל עסק מעוניין שהעסק שלו יהיה חלק מתהליך "המחקר" המקוון של קהל היעד, עליו להופיע בתוצאות החיפוש של מילות המפתח שקשורות למוצר או לשירות שהוא מציע. ברוב המקרים, קהל היעד יעדיף גם להיכנס אל האתר הרשמי של העסק על מנת ללמוד ולהתרשם קצת יותר על אופי העסק. נוכחות חזקה במנועי החיפוש לא רק תסייע בהגעה אל היעדים השיווקיים של העסק אלא גם תיצור דרך שתהיה נעימה ונוחה לגולשים לחקור ולרכוש מוצרים ושירותים שמתאימים להם.
זיהוי יריבות תחרותית
השוואה בין שתי חברות שעוסקות באותו תחום, מספקות פריטים או שירות זהים ובאותה עלות שרק לאחת מהן אתר שנבנה ועוצב על ידי התייעצות וליווי של מקדם אתרים תראה באופן חד משמעי את היעילות והצורך במקדם אתרים. חברה שבוחרת לעבוד עם מקדם אתרים תמשוך יותר צרכנים דרך תוצאות החיפוש ותתרחב מהר יותר. מקדם אתרים יודע לזהות ולהתמודד עם יריבות תחרותיות שעוסקות באותו תחום באמצעות אופטימיזציה קבועה ומתמדת של אתר העסק.