קידום אתרים בעזרת תוכן מסייע לדפי האינטרנט שבאתר של העסק להגיע לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. איכות התוכן ומבנה הכתיבה משפיעים על מיקום דירוג האתר כאשר משלבים בתוכם אסטרטגיית מילות מפתח, המבנה הכולל של האתר וקופירייטינג. קידום אתרים באמצעות תוכן הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך כיוון שמנועי החיפוש סורקים את התוכן וקובעים האם מדובר בתוכן איכותי שישמש היטב את הגולשים. האתר כמובן צריך להיות גם מעוצב ברמה גבוהה ולהיות מתוכנן כך שייצור חווית משתמש טובה. השילוב של כל האלמנטים הללו ייתנו סיכוי ממשי לאתר להופיע גבוה במנועי החיפוש ויוביל לשגשוג והצלחת האתר.
איך עושים קידום אתרים בעזרת תוכן?
מחקר מילות מפתח
אסטרטגיית מילות מפתח היא אלמנט שכולל מחקר של מילות מפתח שלכל אחת מהן יש דירוג שונה. תכנון קידום של אתר צריך להתחיל במחקר מילות מפתח כיוון שעל מנת להתאים את האתר לגולש הפוטנציאלי, יש ראשית להבין מה קהל היעד בעצם מחפש. המחקר של מילות מפתח מורכב לרוב מארבעה שלבים שכוללים הבנה והגדרה של ייעוד העסק, הכנת רשימה מורחבת של כל מילות המפתח שמעוניינים שיובילו אל האתר, הבנה של אופי החיפוש ולבסוף יצירה של דפי נחיתה עבור כל אותן מילות מפתח שהוגדרו כחשובות ורלוונטיות לאתר. איתור נכון של מילות המפתח יביא לתוצאה של מונחים ברורים בעלי פוטנציאל גבוה לשימוש על ידי הגולשים במנועי החיפוש ולבסוף הגעה אל האתר.
החשיבות של מחקר מילות מפתח
התהליך של מחקר מילות המפתח הוא קריטי. פעמים רבות בעל אתר מגדיר מילים מסוימות כאשר הוא מנסה לתאר את המוצר או השירות שהוא מעוניין למכור בעוד שהלקוחות הפוטנציאליים שלו משתמשים במילים אחרות לחלוטין. כתיבה ואופטימיזציה של תוכן לקידום אתרים עבור מילים שהגולשים לא יעשו בהם שימוש הוא מיותר וחסר היגיון. הבנה והגדרה של מילות המפתח כך שיהיו זהות למילים בהן קהל היעד משתמש, יהפוך את ההשקעה בתהליך המחקר למשתלם.
קידום אתרים בעזרת תוכן – מבנה האתר
מבנה האתר הוא אלמנט נוסף והכרחי בתהליך קידום אתרים והסיבות לכך הן שמבנה האתר מאפשר לגוגל "להבין" את האתר טוב יותר והתכנון מאפשר לבעל האתר לוודא שהוא אינו יוצר תחרות במנועי החיפוש מול תוכן שהוא עצמו פרסם על מנת לקדם את האתר. האופן שבו מתכננים את המבנה של האתר מאפשר למנוע החיפוש לאתר את התוכן האיכותי ולקדם אותו לראש רשימת החיפוש. המבנה של האתר מקל על מנוע החיפוש להבין טוב יותר במה האתר עוסק והקלות שבה ניתן להגיע אל האתר. בשלב הבא, מנוע החיפוש מוסיף את האתר לאינדקס ויוצר הכוונה אל האתר – ככל שהפרטים שמנוע החיפוש מקבל ברורים ואיכותיים יותר, כך הדירוג יהיה גבוה יותר. על ידי יצירת מבנה נכון, ניתן ליצור קידום אתרים בעזרת תוכן קיים מתוך קישורים אחרים על מנת להגיע לדפים נוספים להגיע לדירוג גבוה יותר. תכנון נכון של מבנה האתר מונע כאמור גם האפשרות של התחרות בתוכן שאותו בעל אתר יצר. קידום האתר באמצעות תוכן מצריך כתיבה של מספר רב של מאמרים על נושאים דומים – כשזה קורה, מנוע החיפוש לא תמיד יודע להבדיל איזה מהמאמרים יותר חשוב. לכן מבנה אתר עם קישורים פנימיים נכונים יביא לקידום אתר נכון ויעיל.
תוכן איכותי לקידום אתרים – קופירייטינג
האלמנט הנוסף והאחרון של קידום אתרים בעזרת תוכן הוא קופירייטינג. המאמרים שנכתבים עבור האתר חייבים להיות אטרקטיביים כך שיגרמו לקהל היעד הפוטנציאלי להישאר זמן רב באתר. התוכן חייב להיות אטרקטיבי גם עבור מנועי החיפוש אך חשוב לשים לב שלא ליצור תוכן ברמה כה גבוהה (מתוך רצון לכתוב תוכן שיגרום לאתר להיראות איכותי) שהוא הופך להיות בלתי קריא עבור הגולשים. תהליך עיצוב התוכן עוזר לייצר תוכן שמותאם לצרכי הגולשים – התמקדות לא רק במה שהמשתמש רוצה אלא גם במה שהוא צריך. התוכן צריך להיות ברמה שתתאים לגולש הממוצע בשפה ובפורמט קריא. כאשר מבנה הטקסט תקין והתוכן כתוב בצורה ברורה, גולשי האתר ומנועי החיפוש יוכלו להבין את המסר וכך הפוסט או המאמר ידורגו גבוה יותר במנועי החיפוש. המבנה של הטקסט, אורך המשפטים ויצירה של פסקאות ברורות הם חלק מעיצוב הטקסט – הדגשה של הכותרת הראשית ותתי הכותרות גם יעניק לטקסט מבנה שמותאם למנועי החיפוש. כאשר מנועי החיפוש יסרקו תכנים ברחבי האינטרנט, תוכן האתר ייקלט בסריקה ויוצג בהתאם בתוצאות מנועי החיפוש. לאורך השנים, מנועי החיפוש התפתחו וקידום האתר לראש רשימת תוצאות החיפוש הופך להיות יותר מאתגר. כיום, קידום אתרים בעזרת תוכן הוא לא רק מספר הפעמים שמילת המפתח מופיעה בדף. ההקשרים של מילות המפתח, מונחים וביטויים שמופיעים במקביל, המילים שמקושרות אליהם ואף מילים נרדפות גם כן נלקחים בחשבון. מנועי החיפוש מסוגלים להבין טוב יותר את השאלות שהגולשים מציגים ומנסים לקבוע היטב את מטרת וכוונת החיפוש כמו האם הגולש מעוניין למצוא מוצר לרכישה או רק מידע ובהתאם לכך אילו דפים יש להציג שיתאימו לאופי החיפוש.
ככל שמנועי החיפוש יותר מחכימים, כך גם עולה הצורך בתכנון ויישום של אסטרטגיות קידום אתרים יעילות יותר. לא ניתן להשתמש רק במילות מפתח מספר מסוים של פעמים. על המקדם לחשוב גם על איכות המילים בהם משתמשים – האם ניתן להבין היטב את הנושא בו עוסקים? האם הן משרתות את המטרה של המאמר או הפוסט שיוצרים? האם הכוונה היא רק לספק מידע או למכור מוצר או שירות כלשהו והאם התוכן שמועבר מותאם לחיפוש של הגולשים? שילוב תוכן איכותי, מחקר מילות מפתח, תכנון מבנה האתר וקופירייטינג הם אלמנטים שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מתהליך יעיל של קידום אתר.