קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק - מבנה חשבון המודעות

זה לא סוד שעל מנת להגיע לקהל רחב כיום בפייסבוק עליך להיות או ויראלי ביותר, או להשקיע כסף בקידום התוכן שלך. במהלך השנים האחרונות פייסבוק פועלים באופן מגמתי לצמצום החשיפה הטבעית, האורגנית של התכנים שלנו. אם בעבר פרסמנו פוסט מתוך ידיעה שמרבית החברים שלנו, או העוקבים של הדף העסקי שלנו יחשפו אליו, כיום מדובר באחוזי חשיפה נמוכים ביותר.

אז איך בדיוק אנחנו אמורים לקדם את העסק שלנו בפייסבוק?

כל בעל חשבון פייסבוק יכול למעשה לפתוח חשבון מודעות, בהליך קצר שלוקח מספר דקות. בעלי מספר עסקים או אתרים, או כאלו שרוצים לאפשר גישה לנכסים שלהם דוגמת עמוד החברה, חשבון המודעות וכו יכולים לפתוח מהחשבון האישי, חשבון עסקי, שמאפשר מתן גישה לכמה משתמשים במקביל , לפי התפקידים וההרשאות שבחרת להם, עבור הנכסים שבבעלותך להם אתה רוצה לתת להם הרשאה. איך עושים את זה? זה כבר נושא לפוסט אחר, כרגע נתמקד בחשבון המודעות עצמו.

איך בנוי חשבון המודעות בפייסבוק?

חשבון מודעות בפייסבוק

חשבון המודעות שלנו בנוי מ 3 סגמנטים עיקריים :

1- קמפיינים – ההבדלה בין קמפיינים נעשית לרוב ברמת המטרה אותה אנחנו רוצים להשיג, על כך נרחיב בפוסט נוסף.

2- קבוצות מודעות – נבדלות אחת מהשניה מבחינה תקציבית, מבחינת קהלי היעד שאנחנו מטרגטים אליהם, או כל פרמטר אחר שתרצו להבדיל בין קבוצות מודעות אחת לשניה

3- המודעות עצמן – יש חשיבות גדולה כמו בכל פלטפורמה לבחון מספר נוסחים, כותרות, תמונות סרטונים, צבעים , קריאות לפעולה, אימוג'ים ועוד. שינויים קטנים שנבצע באופן מתודי בכל אחד מהם לבדו יכול לשנות את כדאיות הקמפיין , ועל כן רצוי שבכל קבוצת מודעות נעלה מספר מודעות במקביל.

מה עוד חשוב לי להכיר בחשבון המודעות ?

 חשבון המודעות שלנו מתקשר עם 2 אלמנטים נוספים שכדאי להכיר:

קהלים

–  כל בעל עסק חייב להכיר את קהל היעד שלו, למי הוא מוכר, מי היה רוצה שיראה את המודעות שלו ויפנה אליו. בשלבים הראשונים של בניית קמפיינים אנחנו מגדירים את קהלים אלו ושומרים אותם לשימוש עתידי, אבל זה לא נגמר שם.

– פייסבוק מאפשר לנו לטרגט לקהלים שכבר עשו איזושהי אינטראקציה עם העסק שלנו: צפו בסרטונים שלנו, עקבו אחרי הדף שלנו, הגיבו לפרסומים שלנו. משתמשים אלו הם ככל הנראה הקהל הקרוב ביותר לעסק שלנו, ונכס משמעותי שלנו בקידום ממומן.

– יתרה מכך, כשקהל זה מקבל נפח של כ 1000 משתמשים, פייסבוק מאפשרת לנו לבנות קהלים דומים לקהל זה, ע"י איפיון של התכונות ותחומי העניין המשותפים של הקהלים שלנו ואיתור משתמשים דומים להם.

– פייסבוק מאפשר לנו גם ליצר קהלים כאלו מנכסים מחוץ לפייסבוק, לדוגמה כאלו שביקרו באתר שלנו, ובדומה לגוגל אנליטיקס ( אם כי ברזולוציה פחותה בהרבה) לאפיין קהלים על בסיס הפעילות באתר – האם הם ביצעו המרות כלשהן, ביקרו בעמודים מסוימים וכו. קהלים אלו גם הם יכולים להתרחב ע"י בניית קהלים דומים ומהווים נכס חשוב מאד בחשבון שלנו. איסוף הנתונים האלו מתאפשר באמצעות האלמנט הנוסף שחשוב להכיר:

הפיקסל של פייסבוק

פיסת קוד קטנה בת כמה שורות שמוטמעת באתר שלנו, ומאפשרת לפייסבוק, בדומה לגוגל אנליטיקס לקבל נתונים על התנהגות הגולשים באתרים שלנו. החשיבות שלה היא גם באיסוף נתונים לאיפיון קהלי היעד שלנו, וגם במעקב סדיר אחר המרות אותן נגדיר בעת בניית הקמפיין . אלו יאפשרו לנו בסופו של דבר למטב את ביצועי הקמפיין ולהבין מה עובד ומה לא.

אז איך כל זה בא לידי ביטוי בבניות קמפיינים?  כפי שאתם רואים, יש פה המון מרכיבים, כל אחד מהם בעל משמעות , וכשכל הכלים עובדים נכון וביחד המכונה הזו יכולה להיות מכונת לידים/מכירות משומנת שיכולה להזניק את העסק שלכם. בשבועות הבאים נצלול עוד לרזולוציה של כל אלמנט כדי להבין את חשיבותו ואיך להפיק ממנו את המירב. בינתיים, אם אתם צריכים עזרה או יש לכם שאלה, פנו אלינו, נשמח לעזור : )

אנו מציעים ניהול קמפיין ממומן בכל הפלטפורמות האלה

קידום ממומן באמזון
קידום ממומן באמזון

מה שרואים מכאן לא רואים משם

נשמח להציג לך זוית חדשה ומעניינת, כזו שגם אם לא יעשה בה שימוש, היא תעשיר אותך באופן מפתיע!
animationanimation

לשיחת ייעוץ מקצועית