התשובה הקצרה לשאלה שבכותרת היא "כן". תשובה קצת יותר מפורטת היא "כן, פרסום בגוגל יכול לייצר הכנסות יפות מאוד לכל עסק, בתנאי שהוא מבוצע באופן מושכל". תשובה עוד יותר מפורטת תוכלו למצוא בהמשך העמוד, וכך להבין אם גם לכם כדאי לפרסם באמצעות מנוע החיפוש הפופולרי.
השפעת הופעת כלי ה-AI על החיפושים בגוגל
כלי ה-AI – ה-ChatGPT, ג'מיניי, קלוד, ויש כמובן עוד רבים וטובים במגוון תחומים – משנים את העולם. ליתר דיוק הם רק התחילו לשנות את המציאות של כולנו, וסביר להניח שבדומה לאינטרנט ולסמארטפונים, גם הנוכחות של הבינה המלאכותית בחיינו תלך ותעמיק משנה לשנה.
יחד עם זאת, היקף החיפושים בגוגל לא פחת בגלל שיש לנו במקביל גם את האופציה לשאול שאלות ולחפש מידע באמצעות כלי AI. גם כשרוב בני באדם כבר מודעים לקיומה של אופציית הבינה המלאכותית, ומשתמשים בה, עדיין יש פער עצום בין היקף החיפושים בגוגל לבין היקף החיפושים למשל ב-ChatGPT. על-פי נתונים של NP Digital, נכון ל-2025 מנוע החיפוש הוותיק מקבל כ-14 מיליארד שאילתות ביום, בעוד שכלי ה-AI החדש רק כמיליארד (בערך כמו טיקטוק, לשם הפרספקטיבה). לכן, פרסום בגוגל בהחלט עדיין רלוונטי.
מה חשוב לעשות בעקבות התייעלות החיפושים?
היקף החיפושים בגוגל גבוה מאוד גם כשהעולם משתנה, אבל מאפייני דפי תוצאות החיפושים כבר אחרים לגמרי. ברוב המקרים מציעה גוגל לגולש או לגולשת מעין סיכום של התוצאות המובילות. הסיכום, שנכתב כמובן ע"י בינה מלאכותית, עשוי לחסוך למבקשי המידע את הצורך להיכנס לאתרים נוספים, ולכן גדלה החשיבות של נוכחות משמעותית כבר בדף תוצאות החיפוש.
הסבר: כשאדם מסוים מחפש מוצר או שירות, מן הסתם הוא לא מסתפק במידע אלא זקוק גם לעסק שיספק לו את המענה הנכון. אם העסק שלכם יופיע באופן בולט בדף תוצאות החיפוש, כמובן באמצעות פרסום בגוגל, יש סיכוי גדול יותר מבעבר שהלקוחות הפוטנציאליים ילחצו על המודעה.
העקרונות החשובים של פרסום בגוגל
עידן ה-AI כאמור לא הופך את הפרסום הממומן בגוגל ללא רלוונטי, אלא להפך, מחזק את הפוטנציאל שלו. כדי לממש את הפוטנציאל, חשוב להתנהל באופן מושכל, מפני שהתחרות על המיקומים הבולטים בדפי תוצאות החיפוש צפויה להתעצם.
הדגש הראשון הוא כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה. הכותרת חייבת למשוך מייד את תשומת הלב של הגולשים הרלוונטיים מבחינתכם, כלומר אלה שיכולים להיתרם כתוצאה מהשירות או המוצר שאתם מציעים. כותרת טובה היא כותרת ייחודית, ומרכיב הכרחי נוסף הוא הבטחה אטרקטיבית. שימו לב שאת ההבטחה חובה לממש באתר או בדף הנחיתה שאליהם מפנה המודעה.
כמו כן ניהול פרסום בגוגל חייב לכלול גם פילוח חכם של קהל היעד, תשומת לב לתקציב היומי ולחלוקה שלו בין ביטויי מפתח שונים, ועוד מרכיב הכרחי הוא שיפור מתמיד של הכותרת ושל התיאור. בהתאם מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה לשיווק דיגיטלי על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהפרסום הממומן בגוגל.