ניהול התוכן

הכל מתחיל ונגמר בתוכן. או לפחות כמעט הכל.

מצד אחד, המידע המקצועי של כל חברה מצוי היום באינטרנט.
מצד שני, האינטרנט הפך למקור המידע הגדול ביותר בעולם, ורוב האנשים ייגשו קודם כל לגוגל כדי לחפש מידע אודות כל דבר: מוצרים שהם רוצים לקנות, בעיות רפואיות, ייעוץ תזונתי, תשובות לשיעורי הבית של הילדים וכל מידע אחר שהם זקוקים לו.
מצד שלישי, מחקרים מוכיחים כי מי שנתפס על ידי הציבור כבעל ידע בתחום מסוים ומוכן לחלוק את הידע שלו, הוא זה שפונים אליו לקנייה בסופו של דבר.
מצד רביעי, מידת הרלבנטיות של התוכן לגולשים, עדכניותו ומידת הערך שהגולשים מוצאים בתוכן נמדדים על ידי גוגל בדרכים שונות, לכן התוכן חשוב גם לקידום האתר במנועי החיפוש.

יוצא מזה שהתוכן שאנחנו מפרסמים באינטרנט הוא קריטי לצורה שבה ניתפס על ידי הגולשים, שהם קהל היעד שלנו והלקוחות הפוטנציאליים של העסק, ולקידום האורגני של העסק ברשת, ועלינו לשמור את המידע הזה עדכני, רלבנטי, מקצועי, ובעל ערך לגולשים, כלומר כזה שעונה על הצורך שלהם במידע.

ניהול שוטף לתחום האינטרנט מתחיל בתוכן, ולא סתם אומרים בשנים האחרונות ש"התוכן הוא המלך".

ניהול תוכן מקצועי ונכון מתחיל בהבנת צרכי הגולש ואיתור הפתרון או המידע שהעסק שלכם יכול לתת לקהל היעד. הבדיקה נעשית בצורה רוחבית: מה הם צרכי הגולש ומה הבעיות שעליהן הוא מחפש מענה, ומתוך כך הבנה של מהות התוכן, ובחינה של צורת הגשת התוכן הנכונה, במקום, זמן ותצורה.
תוכן שנבנה נכון יהיה תוכן שגורם לגולשים להמשיך לגלוש עוד ועוד באתר, לחזור אליו שוב ושוב ואף להפנות אליו חברים ומכרים שעשויים למצוא בו עניין. התוכן משמש כשליח שלנו, או כאיש מכירות, שלוקח את הגולש יד ביד בין מדפי התוכן והעסק ומוליך אותו אל המידע הרלבנטי ביותר עבורו.בשביל שזה יקרה יש להקפיד על איכות התוכן ועל היררכיית התוכן הנכונה באתר.

מה קורה אם מפורסם על העסק שלנו, או עלינו באופן אישי, תוכן שלילי, ועכשיו מי שמחפש את העסק שלנו או מידע על העסק מגיע לפרסום הזה?
ובכן, לעולם האינטרנט יש הרבה יתרונות, אך גם לא מעט אתגרים שיש לדעת איך להתמודד איתם כדי שלא יהפכו לחסרונות, ואחד מהאתגרים הללו הוא ההתנהלות מול פרסומים שליליים.

רוב הגולשים מרגישים נוח להתבטא ברשת בצורות שלא היו מתבטאים בהן במציאות, ודובר על כך במחקרים פסיכולוגיים ומאמרים רבים. כדי למנוע מצב שבו חיפוש העסק בגוגל יוביל את הגולשים לתוכן שלילי על העסק יש לדעת כיצד "להעלים" אותו, כלומר לגרום לו לטבוע בעמודים האחוריים של תוצאות החיפוש. זה לא כל כך פשוט וגם זה נעשה על ידי שימוש נכון בתוכן.

ניהול תוכן הוא סוג של אומנות, וכדי להצליח בזה יש צורך באנשי מקצוע מיומנים, בדיוק כמו אלה שעובדים בחברת וובמנג'ר.   

 

מוזמנים ליצור קשר