הרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הפכו כבר מזמן לזירת שיווק משמעותית, ומי שמתעלם ממנה מפסיד, בסופו של דבר, הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים שהוא לא יודע על קיומם, וגרוע מזה- הם לא יודעים על קיומו.

אם נדבר במספרים רגע, בפייסבוק יש היום מעל 4 מיליון בעלי חשבון ישראלים פעילים. רובם הגדול אינם בני נוער דווקא, שעברו לרשתות צעירות ובועטות יותר, אלא דווקא אנשים כמוכם, בגילאי 25-50, כלומר בעלי כוח קנייה משמעותי. באינסטגרם, לדוגמא, אפשר למצוא כ-2 מיליון משתמשים ישראלים בני 40+, עם נטייה אמנותית כלשהי, בלינקדאין עוד כמיליון משתמשים בגילאי 35 ומעלה, ובשאר הרשתות ביחד עוד מיליון או שניים ישראלים.

כלומר, נוכחות ברשתות החברתיות יכולה להביא לכם חשיפה גדולה מאוד לקהל חדש ורלבנטי, רק צריך לנהל אותה נכון.

קידום העסק ברשתות החברתיות מתחלק לשניים:

  • שיווק ברשתות החברתיות, הנקרא בשפה המקצועית (Social Media Marketing (SMM

  • קידום אתרים ברשתות החברתיות, הנקרא בשפה המקצועית (Social Media Optimization (SMO

צורת הפעילות שלכם ברשתות החברתיות צריכה להיגזר מהמטרות שתגדירו כמו יצירת וייב ובאזז חיובי כלפי העסק, הגדלת החשיפה של העסק, קידום האתר וכו', ובכל מקרה חייבת להיות מנוהלת בצורה מקצועית כדי להשיג את היעדים האלה. לא כל הרשתות החברתיות פועלות באותה צורה, וסוג האנשים הנמצאים בכל רשת משתנה מאוד. השיווק שלכם חייב להשתנות בהתאם, וכמובן שאם קהל היעד שלכם לא נמצא ברשת מסוימת לא כדאי להשקיע בה משאבים.

פייסבוק, אינסטגראם, לינדקאין, פינטרס, טאמבלר, טוויטר, סנאפצ'ט, גוגל פלוס.
בכל אחד מהם קהל אחר, כאמור, וכללים אחרים לגמרי, רשמיים או לא רשמיים, הנוגעים לפרסום ושיווק באותה רשת. עם כל הכבוד, הסיכוי של בעל עסק שאין לו ידע מקצועי בשיווק ברשתות החברתיות להצליח בכך ולראות תוצאות הוא קטן מאוד.

בשביל לראות תוצאות מהשיווק ברשתות החברתיות יש צורך באנשי מקצוע מנוסים ומומחים בתחומם, בדיוק כמו אלה שעובדים בוובמנג'ר.

 

מוזמנים ליצור קשר