עיצוב אתרים

כשניגשים לעצב אתר אינטרנט יש לקחת בחשבון שעל טעם וריח אין להתווכח…

העיצוב יהיה מחובר למטרה העיקרית וממנה יש לגזור את החלקים שירכיבו את השלם, בשפה המקצועית קוראים לזה GUI – Graphic User Interface.

יש לא מעט סטנדרטים קבועים שכדאי להצמד אליהם בכדי להצליח בהעברת המסר הנכון לגולש. לא כדאי להמציא את הגלגל מחדש ואפילו חשוב לתת לגולש הרגשה מוכרת תחת הסטנדרטים הידועים מאשר להפתיע אותו עם עיצוב חדיש. דוגמאות: הגוון הכחול ידוע כמרגיע, העין של הגולש הישראלי לרוב נמשכת לצד השמאלי של המסך ועוד דברים שכדאי שהמעצב ידע לפני שניגשים לעבודה.

את העיצוב מאשרים בעלי האתר ולרוב הם גם חשופים לתגובות מהחברים לעבודה ומהמשפחה, אנחנו ממליצים להיצמד לדברים הידועים והפשוטים ולא לסובייקט כאשר מדובר בבחירת השפה העיצובית מכיוון  שהטכנולוגיה שאשר עליה מבוסס האתר נקשרת קשר מהותי לעיצוב וכל שינוי שיגיע מאוחר יותר בכדי לתקן את הקיים ידרוש משאבים כפולים וחבל…

לכל אתר באינטרנט יש 3 שניות בממוצע לתת לגולש את ההרגשה הנעימה והנכונה לפני שהוא בוחר ללכת או להשאר (לעזרתכם, יש לגוגל כלי שמודד את אחוזי עזיבת הגולשים – Bounce Rate, לכן אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

העיצוב מהווה חלק נכבד ביותר בעיצוב הרושם הראשוני יחד עם התוכן המוצג לגולש.